Pomysł na zorganizowanie tego wydarzenia zrodził się z rosnącej
popularności rożnej maści rozrywek platformy cyfrowej. W związku z
rozwojem multimediów gry przenikają do coraz to nowych dziedzin życia,
stając się tematem coraz bardziej powszechnym. Z drugiej strony jednak
zasady rynku i sprzedaży często powodują, że najpopularniejsze produkcje
stają się utworami miałkimi i pozbawionymi głębszego sensu. Dlatego
właśnie celem GRARTu miałoby być zwrócenie uwagi na wartościowe elementy
gier: materiały koncepcyjne, które wymagają długiej pracy grafików,
soundtracki, które stają się pełnoprawnymi pozycjami muzycznymi i
zaczynają żyć własnym życiem, książki, które stały się inspiracją dla
fabuł gier, lub rozwinęły te już istniejące i stworzyły nową jakość na
papierze.
Ponadto, kolejnym aspektem, którym zajmie się GRART,
jest środowisko cosplayu – które odnalazło w grach wspaniały obiekt
zainteresowania za sprawą charakterystycznych postaci, dostarczających
inspiracji do tworzenia dzieł sztuki, jakimi są stroje tworzone przez
cosplayerów.
Zadaniem GRARTu będzie zaprezentowanie i
zachęcenie do własnego poszukiwania materiałów związanych z rozrywką
multimedialną, które pomogą zwrócić uwagę na to, że gry dzisiaj to nie
tylko sposób na spędzenie czasu na przystanku w oczekiwaniu na tramwaj,
nie tylko poważna dziedzina przemysłu rozrywkowego, ale również pole do
popisu dla artystów wszelkich dziedzin – od krawców i ślusarzy po
pisarzy i zawodowych graczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz